مقالات

کاربرد استئاراتها در رزین پلی کربنات

کاربرد استئاراتها در رزین

کاربرد استئاراتها در رزین پلی کربنات

در این مقاله در رابطه با کاربرد استئارتها در رزین مطالبی را ارائه خواهیم داد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید :

پلی کربنات یک ترموپلاستیک شفاف , آمورف و دوستدار محیط زیست بوده که مقاومت به ضربه بالا و مقاومت شیمیایی خوب در برابر اسید و بازهای رقیق از خود نشان میدهد . مقاومت حرارتی این پلیمر حدود 135 درجه سانتی گراد گزارش شده که با افزودن تاخیر اندازه شعله قابل بهبود است .

800px Lexan.svg 2 768x418 1 - پلی زون | فروشگاه مواد شیمیایی و پلیمری

کاربرد پلی کربرنات ها

پلی کربنات ها با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که از خود نشان میدهند , کاربرد download - پلی زون | فروشگاه مواد شیمیایی و پلیمریگسترده ای در تولید لوح های فشرده , شیشه های ضد گلوله , لنز چراغ ماشین , کلاه های ایمنی , شیشه شیر کودک و پوشش های سقفی (کتمپوزیت های کاذب) دارند .

با توجه به اینکه پلی کربنات یک پلیمر ترموپلاست بوده و فرآیندپذیری آن ها در دماهای بالا امکان پذیر است , جهت سهولت فرآیند مورد نظر استفاده روان کننده ها , کمک فرآیندها و عامل جداکننده توصیه میشود . مطالعات صورت گرفته حاکی از آن هستند که در بین ترکیبات گوناگون , استئارات های فلزی ( کلسیم , روی و منیزیم ) از جمله مهترین و موثرترین افزودنی های مورد استفاده با دوز مصرفی حدود phr1 در فرآیندهای پلی کربنات میباشند . علاوه بر آن , گلیسیرین منو استئارات و گلیسیرین تری استئارات نیز به ترتیب به عنوان روان کننده و عامل جدایش در این پلیمر با حدود 5/1% استفاده , گزارش شده است .

روان کننده پلی کربنات

از دیگر روان کننده هایی که در پلی کربنات مورد استفاده قرار میگیرد , استئارات سدیم شناخته شده است که به دلیل بالا بودن نقطه ذوب آن با این پلیمر بسیار سازگار بوده و منجر به افزایش مقاومت نهایی در برابر تغییر رنگ و نقطه نرمی softening point آن میگردد.
همچنین مطالعه ای دیگر از این ترکیب به عنوان کاتالیستدر رزین گلی کربنات یا پلی استر نام برده است که خاصیت بازی آن منجر به سازگاری بیشتر با رزین مذکور میگردد .

برای بررسی میزان شفافیت این رزین از دو ترکیب سدیم و منیزیم استئارات استفاده شد که در نتیجه آن , منیزیم استئارات با میزان دوز مصرفی کمتر نسبت به سدیم استئارات شفافیت بالاتری را منجر شده که علت ان را شاید بتوان به شفافیت ذاتی منیزیم استئارات نسبت داد .

مقاله ( کاربرد استئاراتها در رزین پلی کربنات ) را به اشتراک بگذارید

ما را در اینستاگرام پلی زون دنبال نمایید

unnamed - پلی زون | فروشگاه مواد شیمیایی و پلیمری

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *